Zážitek jménem Černobyl

Od střední jsem absolutně fascinovaný katastrofou jaderné elektrárny Černobyl a jeden z mých největších cestovatelských snů byl navštívit tohle mrazivé místo. Největší tragédie v dějinách musí podle mě „fascinovat“ každého. Když k tomu přidáte naši oblibu v navštěvování opuštěných míst, asi nikoho moc nepřekvapí, že bylo pouze otázkou času, kdy se na toto postapokalyptické místo vydáme.

Číst více Zážitek jménem Černobyl

Prach & fotky

Před nějakou dobou jsme odinstalovali naši první výstavu, která byla k vidění v prostoru galerie v Rock Café. Teď nám tu leží na stole skoro čtyřicet fotografií a už je na nich celkem slušná vrstva prachu. To nám přijde docela škoda, a tak jsme si řekli, že by bylo fajn je poslat mezi vás. Tedy pokud má někdo zájem.

Číst více Prach & fotky

Pivo v ruce a žádný plán, jedeme směr Kazachstán

Dnes večer vyrážíme opět na trip a už se nemůžeme dočkat, až se za pár hodin potkáme na Hlaváku a dáme si první pivo. Tentokrát letíme do Kazachstánu. Prostě jsme si jednoho lednového večera po několika pivech koupili za pár stovek letenky z Budapešti do Astany – takhle jednoduše vznikají plány na cestu. Co pak? To sami nevíme – náš plán je, že žádný plán nemáme. Máme jen zajištěné letenky zpět, a to od uzbecko-turkmenských hranic, takže se budeme toulat Kazachstánem a Uzbekistánem a pokusíme se stihnout zpáteční let.

Číst více Pivo v ruce a žádný plán, jedeme směr Kazachstán

Z Jerevanu do Náhorního karabachu

Z Jerevanu vyrážím směrem do Náhorního Karabachu na sedadle Davidova prémiového Mercedesu C z roku 1991. I přes na auto ne úplně nízký věk a nájezd kolem milionu kilometrů je vůz (až na pár detailů) ve velmi dobrém stavu. Motor přede jako kotě a bez problémů frčí přes 150 km/h. Touto rychlostí nám cesta, především při průjezdu městečky a vesnicemi, utíká jak po másle.

Číst více Z Jerevanu do Náhorního karabachu

#14<br>Warszaw (PL), Brest (BY) & Minsk (BY)

#14
Warszaw (PL), Brest (BY) & Minsk (BY)

A je to tu zas. Opět někam vyrážíme, opět je to vlakem a opět směr východ. S Vláďou jsme se tradičně u piva bavili kam pojedeme a zcela přirozeně jsme dospěli k tomu, že země bývalého Sovětského svazu nás oba lákají tak moc, že chceme jednou navštívit všechny. Vzhledem k tomu, že máme na trip jen pár dní, tak volba padla na asi nejuzavřenější stát evropy - Bělorusko. Stát ve kterém nepřetržitě od roku 1994 vládne pevnou a neotřesitelnou rukou jediný muž. Alexander Lukašenko. Potlačují se tu lidská práva i politická opozice a je zde jako v jediném ze států Evropy stále aplikován trest smrti. Od roku 1990 byla exekuce provedena podle odhadů u čtyř set osob.

Číst více #14

#09<br>Skopje, Pristina & Thessaloniky

#09
Skopje, Pristina & Thessaloniky

Na začátku listopadu, tedy měsíc poté, co jsme se vrátili z cesty po Rusku, už nás začaly přepadat chutě vyrazit opět někam za hranice. První volba padla na ukrajinský Lvov, do kterého jede přímý vlak z Prahy. Osud nám však do jinah bezchybného plánu hodil vidle v podobě nového jízdního řádu, ve kterém bohužel již pro spoj Praha - Kyjev jedoucí přes Lvov nezbylo místo. Co teď s tím? Nepropadli jsme ovšem skepsi a začali ihned vymýšlet alternativní plán. Naše preference jsou jasné - cesta ideálně vlakem, letadlo je taky v pohodě. Díky naší vrozené spořivosti upřednostňujeme letenky do pěti set korun. Po krátkém hledání máme jasno - vyrazíme na malou okružní cestu na oblíbený Balkán! Z Bratislavy poletíme do makedonského Skopje. Odskočíme si na den do Kosova a zpět to vezmeme přes řeckou Soluň do Berlína. Pět států za pět dní. Letenky máme koupené dřív, než vyslovíte PrahaBratislavaSkopjePristinaThessalonikiBerlinPraha a už se těšíme co nás čeká.

Číst více #09

#05<br>Bucharest & Chişinău

#05
Bucharest & Chişinău

Tvrdí se, že když se člověk vrací domů z cesty, nebo výletu už plánuje kam vyrazí příště. Přiznáváme, že to je pravda. Při zpáteční cestě z Bělehradu jsme sedm hodin debatovali a vymýšleli do jakých destinací se příště vydáme. V danou chvíli zvítězila cesta vlakem do Istanbulu, která následně padla se zjištěním, že v Turecku aktuálně probíhá rekonstrukce páteřní vlakové tratě. Naše volba tak jednohlasně padla na Kišiněv - hlavní město post sovětské republiky Moldavsko. U nás jeden z nejméně známých států Evropy a zároveň její papírově nejchudší člen. Plánování trasy nám trvalo přibližně dvě Plzně a bylo jasno. Základní kostra vypadá následovně (telegraficky): Praha - Budapešť - Bukurešť - Kišiněv. Cestou zpátky to ještě vemem přes Berlín a za necelý týden jsme zase doma!